in

Det er OK at simulere – også for mænd!

https://simtechsport.com/

Jeg har netop fuldført 10-15 omgange på Monza i en heftig Lotus formelbil med 500 hk.

Jeg kører i pit for at få pulsen ned og tænke over de steder på banen, hvor jeg kan forbedre mig.

Jeg er stadig ikke helt tilfreds med min præstation – og der var da også lige en lille berøring med muren på en af de første omgange.

Men det gør ikke noget – og skaderne på bilen koster ikke noget at udbedre.

Forvirret?

Jeg sidder i Sim Tech Sports spritnye simulator. Bygget ud af chassiet fra en Formel Renault. Fuldstændig med cockpit, snude und alles.

Jeg får 100% livagtigt feedback fra rattet (læs: banens ujævnheder og curbs), pedalerne i simulatoren er opbygget med hydraulik og real feel.

Og så er der lyden, ja alt efter hvilken bil du skal ud og træne i – er det svært at få håret på armene til at lægge sig.

Så til den mere seriøse del. Jeg har kørt på Monza og lad mig slå fast med det samme. Det er eddermaneme tæt på at være den samme oplevelse.

Og alligevel er det ikke helt det samme. Men ingen tvivl om, at man får et godt udbytte af træningen i en så velkonstrueret simulator.

Skal du ud på en bane, som du ikke har kørt på før, er det velspændte kroner, at ofre på at forberede sig ordenligt.

Og simulatoren er ikke bygget af hvem som helst: Det er den tidligere formelkører og teamejer Henrik Jacobsen der sammen med Raceengineer Kenneth Melbye Larsen står bag.

Simulatoren benytter AIM Datalogging for analyse af køreren på alle udenlandske baner og biler. Til danske baner benyttes blandt andet en Formel Ford og et Mo-Tec Datalogging system.

Sim Tech Sport tilbyder danske kørere en fantastisk mulighed for at skærpe sine kundskaber og stifte bekendskab med ukendte baner – eller blot arbejde med at forbedre kørslen på allerede kendte baner.

Der er ingen tvivl om, at en køreanalyse med feedback fra en tidligere kører og en raceengineer, er noget der er værd at lytte efter.

Du kan læse mere på simtechsport.com om udstyret, priser, biler og hvilke baner der er tilrådighed.

Afslutningsvis kan jeg fortælle, at sveden på min pande var ægte nok.

What do you think?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Mini-test: Toyota Mirai

Ny åben Mini: Bare det var sommer