Dennis Lind fik i retten i Roskilde fogedforbud mod at køre race for andre teams efter hans kontraktbrud med Massive Motorsport i DTC.
Men trods krav om stor økonomiske kompensation, og risiko for en betinget fængselsstraf, hvis han ikke respekterede dommen, stillede han alligevel til start i Lamborghini Super Trofeo på Nürburgring i weekenden.
Dansk Automobil Union har kontaktet Dennis Lind og orienteret ham om konsekvenserne ved ikke at rette sig efter dommen.
Men altså uden held.
Dennis Linds rådgivere henvendte sig også i sidste uge til Massive Motorsport for at få en pris på at lade ham køre på Nürburgring.
“Vi bad dem komme med et tilbud, men de vendte ikke tilbage,” fortæller Casper Elgaard, teamchef i Massive Motorsport.
Det er nu op til retten at afgøre, hvad der skal ske med Dennis Lind.
Tidligere artikel fra 28. August:
Retten i Roskilde har i dag afgjort, at Dennis Lind ikke må køre race andre steder end hos Massive Motorsport.
Det erfarer vildmbiler.dk
Massive Motorsport, der havde anlagt sagen mod Dennis Lind, har en gældende kontrakt med ham for 2016, og den skal han ifølge dommen overholde.
Kun med Massive Motorsports samtykke kan han få lov til at køre hos andre teams. Han kører i øjeblikket i Lamborghini Super Trofeo, som han fører.
Det kan få store personlige konsekvenser for Dennis Lind, hvis har ikke efterfølger dommen.
Det har ikke været muligt for vildmbiler.dk at få en kommentar fra Massive Motorsport.
Tidligere artikel fra den 22. april:
Dansk motorsports bad boy, Dennis Lind, har igen truffet en tåbelig belsutning.
Denne gang er det ikke en svinestreg på racerbanen, han gør sig bemærket med, men et klokkeklart kontraktbrud.
Han har et år tilbage af sin kontrakt med Massive Motorsport i DTC, men mødte ikke op til åbningsløbet på FDM Jyllandsringen i dag, hvorfor teamet har måttet tilmelde en ny kører.
Dennis Lind er i stedet taget til Monza i Italien for at køre for Raton Racing i Lamborghini Super Trofeo Series.
“Vi er utroligt kede af og skuffet over, at Dennis Lind har valgt at bryde sin kontrakt med Massive Motorsport ved ikke at møde op til åbningsløbet på FDM Jyllandsringen. Dennis har i hele den periode, hvor han har testet for Raton Racing vidst, at han, hvis han fik tilbudt et sæde, ikke ville kunne deltage i to af løbene i Lamborghini-serien på grund af løbssammenfald med DTC. At han så alligevel vælger at tage til Italien, for at køre frem for at opfylde sin kontrakt hos os skuffer mig meget,” siger Casper Elgaard til vildmbiler.dk.
Man må vel gå ud fra, det er en kalkulation fra Dennis Linds rådgivere, hvad der bedst kan betale sig. (Jeg tror ikke Dennis selv har regnet det ud). Indtil videre fører han jo stadig mesterskabet grundet sin 3. og 10 plads på Nürburgring. Og har dermed stadig chancen for en senere lukrativ fabrikskontrakt hos Lamborghini.
Men det er selvfølgelig en ligning med mange ubekendte. Sagen er vel ret sjælden i Dansk ret, så hvem ved – måske kan det også ende i ingenting…, når diverse advokater har tjent deres penge på sagen om nogle år??